Hvordan skal deres skole markere FN`s miljødag 5. juni?
Jakten på fremmede arter gir nye perspektiver til feltarbeidet. Arbeidet ute er målrettet, det baserer seg på kunnskap om biologisk mangfold, og det inngår i oppbyggingen av kunnskap om biologisk mangfold i Norge. Eleven vil se sine resultater på kartet, og oppleve at nettopp deres registreringer kommer med i Artsdatabankens oversikter over fremmede arter.
Skoler som melder seg på, får tilsendt informasjon om mulig fremmede arter i området sitt.
Gi feltarbeidet retning i vår, delta i jakten på de fremmede artene! Du kan lese mer om det på Fremmede arter
Vi har tidligere skrevet om en bok som vi ønsker å anbefale om barns læring ute, dere kan lese innlegget Her
Jakt på fremmede arter i skolens nærmiljø og bring inn nye perspektiver til vårens feltarbeid
Miljølære gir elevene anledning til å registrere funn av svartelistete arter over hele landet. Her finnes både oversikt over hva som ble funnet i fjorårets kampanje, fakta-ark om planter og dyr i hver landsdel, og interaktive kart der klassene legger inn sine funn og bilder.
Skoler som melder seg på, får tilsendt informasjon om mulig fremmede arter i området sitt.
Gi feltarbeidet retning i vår, delta i jakten på de fremmede artene! Du kan lese mer om det på Fremmede arter
Vi har tidligere skrevet om en bok som vi ønsker å anbefale om barns læring ute, dere kan lese innlegget Her
Kommentarer
Legg inn en kommentar