Hva skjer på universitetet når studentene har hatt eksamen

Når undervisningen er ferdig og studentene har eksamen, så må det vel være rolige dager for de ansatte rund om kring på universitetene. Da må de ha tid til å forske og kose seg med fagene sine?

For  det første , og det er viktig, så trives jeg veldig godt med undervisning og oppfølging av studenter. Og hva gjør vi når studentene har eksamen og etterpå?

Nedenfor ser dere en liste over hva jeg skal gjøre i dag. Jeg har muntlig eksamen med mine studenter. Jeg skal ha 11 kandidater inne til eksaminasjon. Og listen for tirsdag og onsdag er likedan. I tillegg for onsdag er det innlagt reise, da studentene mine har studiested en annen plass.


Oppmøte Eksaminasjon Navn
08:00 09:00  
08:45 09:45  
09:30 10:30  
10:15 11:15  
11:00 12:00  
Pause
13:00 14:00  
13:45 14:45  
14:30 15:30  
15:15 16:15  
16:00 17:00  
16:45 17:45  

Bildet nedenfor viser eksamensbunkene som er kommet inn til meg. Jeg venter ennå på en bunke til. Jeg har tre eksamener med til sammen 33 studenter som hver har skrevet ca. 20 sider. Disse skal jeg ta sensurere og koordinere med sensor. Pluss at jeg har en bunke med bachelor oppgaver som skal sensureres.


En henvendelse fra et annet universitet om å være sensor måtte jeg dessverre avslå, da det ikke var tid til det. Får håpe at de har tid til å stille opp som sensor for meg et annet år, selv om ikke jeg kunne i år.

Og så inni mellom her skal vi få tid til å planlegge og samkjøre planer for til neste år. Litt vanskelig når alle er ute på sensur oppdrag og eksaminasjon av egne studenter.

Jeg holder også på med en artikkel, jeg håper å få sent inn før september, skal ha et foredrag om et prosjekt i nesteuke og reklame for sommerskolen som skal være i august.

Det blir en hektisk, men spennende vår. Har studentene fått med seg det vi har håpet, går det bra med alle studentene? Hvor mange studenter får vi til neste år? Får vi finansiert alle prosjektene, og blir artiklene godkjent? Det er mange ting som må på plass, søknader må skrives, få inn rapportering, planlegging og kontrakter må inngås.

Her er det bare å holde hodet kaldt, og håpe at vi får gjennomført alt.

Kommentarer