Ny leieboer i hagen

I forrige uke blåste det veldig mye, og under den ene furua vår var det veldig mye kvister. Dagen etter når jeg satt på kjøkkenet og spiste frokost, så la jeg merke til et skjærepar. De fløy med kvister til treet og holdt på å bygge reir.

 
Treet er ca. 10 meter høyt og jeg begynte å tenke på løsninger på hvordan jeg skulle fjerne reiret. Etter litt diskusjon hjemme, kom vi fram til at vi skal la skjære få bygge i fred. Det er rett ved uteplassen vår, så vi kan få utfordringer med både støy og skitt. Men bor man nært naturen så må man ta med seg både utfordringer og gleder det bringer med seg. Og en av gledene er å følge med på hvordan skjæra bygger reir og fostrer opp ungene.


Jeg vil følge dette skjæreparet ut over våren. Det vil komme flere blogginnlegg om skjærefamilien.

Kommentarer