Matematikk + Barnehagepersonell = Mye latter og gøy!

Nå begynner Altabarnehagene å komme godt igang med bruken av sitt nye realfagsmateriell. I går var jeg og Geir Kristoffersen (Alta kommunes ressursperson for realfag og ansvarlig for Newtonrommet) så heldige at vi fikk være med på et personalmøte med de ansatte fra seks av kommunens barnehager. Temaet for personalmøtet var å komme i gang med å bruke realfagsmateriellet som er kjøpt inn til alle barnehagene.

Jeg gledet meg veldig til personalmøtet, men jeg hadde likevel ikke forestilt meg at det skulle bli så gøy og interessant som det ble. Vi hadde en kjempespennende kveld med mange faglige diskusjoner, erfaringsdeling og masse latter. Her er noen glimt fra arbeidet vi gjorde:










Nå er det bare å glede seg til videre arbeid med realfagskommunearbeidet!


Kommentarer